فلفل قرمز چه فوایدی دارد؟

همه کاربرد فلفل چیلی را در آشپزی می دانند. در واقع، هیچ چیز مانند آوردن طعم بیشتر به یک دستور غذا نیست. اما آیا می دانستید که فلفل قرمز یک متحد ارزشمند برای سلامتی نیز هست؟ در واقع، مطالعات نشان می دهد که خوردن فلفل قرمز یک بار در ماه، طول عمر را افزایش می دهد. علاوه بر این، فلفل تند 3 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد! در اینجا ۸ مزیت فلفل چیلی برای سلامتی وجود دارد که همه باید در مورد آن بدانند.

میگرن را تسکین می دهد

اسپری مبتنی بر فلفل را در سوراخ های بینی اسپری کنید؟ معلوم است که گزگز می کند! و با این حال، این نوع اسپری میگرن را تسکین می دهد. این اسپری ها با کپسایسین، ترکیب ارگانیک موجود در فلفل چیلی که مسئول طعم تند آن است، ساخته شده اند. با این حال، کپسایسین اثر بی حس کننده ای بر روی عصب سه قلو مغز دارد. در این قسمت از مغز است که انواع خاصی از میگرن و سردردهای شدید شروع می شود. در یک مطالعه، 7 نفر از هر 10 نفر پس از استفاده از اسپری بینی مبتنی بر کپسایسین، از میگرن و سردرد خود تسکین کامل پیدا کردند (منبع 1). همه افراد مورد سوال رسمی هستند … با وجود سوزن سوزن شدن، درمان واقعا ارزشش را دارد!

امید به زندگی را افزایش می دهد

خوردن فلفل تند به طور منظم می تواند در غذا با قارچ و فلفل دلمه به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید. برای افزایش طول عمر چه مقدار فلفل بخورید؟ طبق یک مطالعه بزرگ، خوردن 1 فلفل قرمز در ماه، تازه یا خشک کافی است. محققان دریافتند کسانی که در یک دوره 20 ساله ماهیانه فلفل چیلی مصرف می کردند، خطر مرگ و میر را تا 13 درصد کاهش دادند (منبع 2). برخی معتقدند این به دلیل محتوای بالای مواد مغذی فلفل چیلی و خواص ضد التهابی آن است. در مطالعه دیگری، محققان همچنین دریافتند که خوردن فلفل چیلی به مبارزه با چاقی کمک می کند.

آبریزش بینی را متوقف می کند

آیا مدام عطسه می کنید و آبریزش یا گرفتگی بینی دارید؟ این همان چیزی است که پزشکان آن را رینیت غیر آلرژیک می نامند. این وضعیت با آبریزش دائمی بینی مشخص می شود، اما این به دلیل سرماخوردگی، آلرژی یا دود سیگار نیست. باز هم یک اسپری ساده کپسایسین در سوراخ های بینی خود اسپری کنید و کارتان تمام است. به گفته محققان، این برای تسکین علائم رینیت غیر آلرژیک کافی است (منبع 4). مطمئناً در ابتدا گزگز می شود! برای برخی افراد، حتی می تواند احساس کند که وضعیت را بدتر می کند. اما مطمئن باشید، ظرف مدت بسیار کوتاهی کپسایسین شروع به کار جادویی خود می کند. در مدت زمان بسیار کوتاهی، بینی شما متوقف می شود. و اغلب، اثر چندین ماه طول می کشد.

قیمت و خرید اینترنتی فلفل قرمز تند تازه با بهترین کیفیت - میرزا مارکت

طبع فلفل قرمز

متابولیسم را افزایش می دهد

آیا می دانید وقتی فلفل تند یا ادویه ی تندی مثل ادویه پاپریکا دودی می خورید، چه احساس گرمی در بدن خود دارید؟ خوب، بدانید که این چیزی بیش از یک احساس است. این به این دلیل است که کپسایسین موجود در فلفل چیلی سرعت گرم شدن بدن را افزایش می دهد. همچنین یک نورون حسی به نام TRPV1 را تحریک می کند. دومی از ذخیره چربی جلوگیری می کند و همچنین اشتهای شما را تنظیم می کند (منبع 5). بنابراین، این عمل ترکیبی متابولیسم بدن را افزایش می دهد که می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند (منبع 6). در واقع، محققان امیدوارند روزی بتوانند از فواید فلفل چیلی بر متابولیسم برای تنظیم افزایش وزن استفاده کنند.

درد را کاهش می دهد

کپسایسین باعث ایجاد احساس گرما می شود. از جمله نورون های حسی، که به بدن شما اجازه می دهند درد را تشخیص دهد. با این تفاوت که با کپسایسین، این نورون ها اشتباه می کنند! و به جای انتقال پیام درد، پیام دیگری را به مغز مخابره می کنند: “گرم می شود!”. (منبع 7). این ترفند کوچکی است که قرن هاست برای تسکین درد به طور طبیعی استفاده می شود.

آرتروز را آرام می کند

کپسایسین ماده فعال بسیاری از کرم ها، مومیایی ها و تکه های حرارتی است که برای تسکین سریع درد استفاده می شود. در یک مطالعه، کپسایسین درد آرتریت و فیبرومیالژیا را به نصف کاهش داد (منبع 8). و فقط در چند هفته اما، در مطالعات دیگر، نتایج متأسفانه کمتر قانع کننده هستند. بنابراین، محققان بر این باورند که کپسایسین تنها زمانی بهترین اثر را دارد که با داروهای مسکن ترکیب شود. علاوه بر این، درمان های مبتنی بر کپسایسین باید به طور منظم تجدید شوند.

غذا را برای مدت طولانی تری حفظ می کند

فلفل تند خواص ضد باکتریایی طبیعی دارد. محققان دریافته اند که می توانند میکروب ها و باکتری ها را از بین ببرند. از جمله میکروارگانیسم هایی که غذاهای بسته بندی شده و کنسرو شده را فاسد می کنند (منبع 10). بنابراین، تولیدکنندگان در حال بررسی استفاده از عصاره فلفل چیلی به عنوان جایگزینی برای نگهدارنده های مصنوعی هستند که فواید بسیار مثل فلفل دلمه در بارداری دارد. این باعث می شود که مواد نگهدارنده کمتری در محصولاتی که روزانه می خوریم وجود داشته باشد.

فلفل پاپریکا چیست

حاوی مقدار زیادی ویتامین است

فلفل تند فواید تغذیه ای زیادی دارد. به عنوان مثال، آنها 3 برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C هستند و به اندازه فلفل دلمه به انگلیسی جذاب است. آنها همچنین سرشار از ویتامین های A، B و E هستند. طبق مطالعات، کپسایسین دارای خواص آنتی اکسیدانی برای محافظت بهتر از سلول ها است.