یخچال صنعتی اصفهان که محل زندگی عجیب ترین موجودات زنده شد

همانطور که هوای گرم از لوله های اواپراتور در یخچال صنعتی اصفهان عبور می کند، باعث می شود که آمونیاک به عنوان یک مخلوط بخار قسمت مایع به جوش آید و تبخیر شود. همانطور که تبخیر می شود، گرما را به دور می برد.

درست مانند زمانی که آب در تابه می جوشد، بخار از تابه بلند می شود و گرما را می برد. دوباره مبرد داخل لوله آب بندی می شود و هرگز با هوا تماس پیدا نمی کند یا با هوا مخلوط نمی شود، این دو همیشه از هم جدا هستند.

مبرد از اواپراتور به صورت مخلوط مایع/بخار خارج می شود و به جداکننده مایع برمی گردد. مبرد که مایع است پایین می‌افتد و چرخه را از طریق اواپراتور تکرار می‌کند و مبرد که بخار است بالا می‌آید و دوباره به داخل کمپرسور مکیده می‌شود تا دوباره کل چرخه را تکرار کند. مبرد به عنوان مبرد بخار کم فشار وارد کمپرسور می شود.

این تکامل بعدی سیستم تبرید صنعتی است که برای سیستم های تبرید با دمای پایین مناسب است و راندمان بالا و دمای تخلیه کمپرسور پایین را ارائه می دهد.

ما دوباره مبرد را در همان چرخه داریم اما چند جزء و چرخه دیگر داریم.

در این نوع مخزنی به نام خنک کننده میانی داریم که بین گیرنده و شیر انبساط قرار می گیرد. جریان اصلی مبرد از یک سیم پیچ در داخل مخزن می گذرد، مبرد از آن عبور می کند و مانند سیستم تک مرحله ای وارد شیر انبساط اصلی می شود و سپس از طریق جداکننده، اواپراتور جریان خود را ادامه می دهد و به جداکننده بازمی گردد.

جریان دیگری از مبرد از خط اصلی خارج می شود و از طریق یک شیر انبساط به مخزن پاشیده می شود تا اثر خنک کنندگی ایجاد کند، همانطور که در مخزن پاشیده شده و تبخیر می شود.

سیم پیچ غوطه ور را خنک می کند. این زیر، جریان اصلی مبرد داخل سیم پیچ را قبل از اینکه به سمت شیر ​​انبساط اصلی جریان یابد خنک می کند.

مبرد بخاری که از جداکننده مکیده می شود همچنان به سمت یک کمپرسور جریان می یابد، اما این بار ما دو کمپرسور داریم، بنابراین مبرد به سمت کمپرسور مرحله پایین یا تقویت کننده جریان می یابد تا فشار را افزایش دهد. از اینجا جریان می یابد و به داخل خنک کننده میانی رها می شود که به متراکم شدن مبرد کمک می کند.