فواید فلفل قرمز برای سلامتی

اگر حداقل 7000 سال است که در آشپزخانه شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است، مطمئنا دلیلی وجود دارد. در واقع می توان آن را به صورت تازه، خشک و به صورت پودر استفاده کرد. و آن را در بسیاری از آماده سازی های آشپزی و آرایشی معرفی کنید. در حال حاضر در سراسر جهان بسیار موفق است، حتی اگر مصرف آن بسته به کشور نابرابر باشد. پس این کام را برای من حساسیت زدایی کنید و تمام فضیلت های فلفل را کشف کنید! تغذیه: خواص انفجاری فلفل قرمز! فلفل منبعی از: ویتامین C: خواص آنتی اکسیدانی، از سیستم ایمنی حمایت می کند، جذب آهن را تقویت می کند و به بهبودی کمک می کند.

ویتامین E: پدیده اکسیداسیون را در بدن ما متوقف می کند. انواع خاصی از فلفل قرمز همانند ادویه پاپریکا دودی منبع خوبی از آلفا توکوفرول هستند که تصور می شود در پیشگیری از برخی سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی و آلزایمر نقش دارد. ویتامین A: به شکل بتا کاروتن که متابولیسم را تسهیل می کند. ویتامین K: به مبارزه با خونریزی و اختلالات مختلف کبدی کمک می کند. ویتامین PP: در فلفل خشک شده بدون تغییر باقی می ماند. مواد معدنی: آهن، مس، منگنز، منیزیم و پتاسیم.

فلفل قرمز بیشتر به دلیل داشتن کپسایسین شناخته می شود، ماده ای که طعم تند آن را می دهد و منبع بخش بزرگی از فواید سلامتی آن است.

همچنین حاوی دو آنتی اکسیدان دیگر است: لوتئولین و کورستین. این فلاونوئیدها موضوع مطالعات متعددی برای درک بهتر پتانسیل سلامت آنها هستند که بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد.

فواید فلفل برای سلامتی

کپسایسین و سلامتی

کپسایسین احساس سیری و میزان متابولیسم پایه را افزایش می‌دهد، که به کاهش مصرف غذا کمک می‌کند، و این یک مزیت برای افرادی است که مراقب وزن خود هستند مخصوصا در غذا با قارچ و فلفل دلمه. این ترکیب توسط پزشکی برای خواص مختلف شناخته شده است:

ضد باکتری؛

ضد عفونی کننده ها؛

دیورتیک ها؛

شوری

گوارشی؛

ضد تشنج

امروزه، کپسایسین و سایر فلاونوئیدها به دلیل خواص ضد سرطانی بالقوه آنها در بیماری های قلبی عروقی به طور گسترده مورد مطالعه قرار می گیرند. این ویژگی‌ها در شرایط آزمایشگاهی برجسته شده‌اند و در مدل حیوانی، مدل انسانی باید تأیید شود.

فلفل‌ها و فلفل‌ها روی هم، 60.5 درصد از آن‌هایی که از کشاورزی ارگانیک نیستند، دارای بقایای آفت‌کش هستند (1.7 درصد فراتر از آستانه اروپایی است که نباید از آن تجاوز کرد). بنابراین ترجیحاً مطابق با توصیه‌های Haut Conseil de la Santé Publique است که در معیارهای تغذیه‌ای خود در فوریه 2017، تصریح می‌کند که “اورگانیک یک شیوه تولید محدود کننده نهاده‌ها است و بنابراین وسیله‌ای برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها است.” (منبع: NGO Future Generations در گزارش خود در 6 ژوئن 2019).

طبع فلفل قرمز

سایر خواص فلفل

فلفل فلفل دارای فضیلت های بسیار دیگری است:

سرماخوردگی و سایر آنفولانزاها را درمان می کند و با استفاده از پوست، آرتریت، روماتیسم و ​​دیستروفی (اختلال رشد اندام) را تسکین می دهد.

نیاز به انسولین بعد از غذا را کاهش می دهد و بنابراین نقش جالبی در مبارزه با دیابت دارد (مجله آمریکایی تغذیه بالینی، 2006).

سطح آدرنالین و نورآدرنالین خون را بالا می برد و باعث شهرت آن به عنوان یک داروی غرایز جنسی می شود.

کلسترول خون، تجمع پلاکت ها و تری گلیسیرید را کاهش می دهد و بنابراین یک دارایی در محافظت در برابر تصلب شرایین است.

اندورفین را آزاد می کند و سپس باعث ایجاد احساس خوب می شود، به همین دلیل است که گاهی اوقات می توان آن را یک ماده اعتیاد آور و جذاب همانند فلفل دلمه به انگلیسی در نظر گرفت.

چشم اندازهایی که باید تایید شوند

مطالعات انجام شده است، اما نیاز به تایید برای مدل انسانی، به ویژه در مورد نقش فلفل:

در روند مقابله با درد: کپسایسین گیرنده‌های درد را از بین می‌برد (Cell, 2014)، با این حال، طبق ژورنال Prescrire، کپسایسین در تکه‌های (Qutenza®) مورد استفاده در دردهای عصبی به سختی مؤثرتر از دارونما است، در حالی که در معرض تحریک قرار می‌گیرد. درد و سوختگی

در مورد اثرات ضد سرطان زا و ضد جهش زا: پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی (مجله تحقیقات سرطان، 2006)،

در مورد تأثیر آن بر خواب و به خواب رفتن.

اثرات مضر فلفل

اگرچه فلفل دارای فضیلت‌های فراوانی همانند فلفل دلمه در بارداری است، اما نوشدارویی نیست و در مواقعی که رنج می‌برید باید از مصرف آن اجتناب کنید:

سندرم روده تحریک‌پذیر؛

بیماری ریفلاکس معده به مری؛

زخم معده یا هموروئید اعلام شده است.

مصرف زیاد آن می تواند باعث تهوع شود.

فلفل پاپریکا چیست

سایر کاربردهای فلفل قرمز

فلفل قرمز همچنین در باغ به عنوان یک ترکیب اکولوژیکی استفاده می شود:

در برابر موش ها، سنجاب ها یا خرگوش ها دافع می شود.

در ترکیب حشره کش های مختلف گنجانده شده است و می تواند رنگ ماهی فلامینگو یا کوی را احیا کند!

اگر هنوز سرنخ های زیادی برای تایید وجود دارد، به نظر می رسد فلفل یک غذای سالم است زیرا به مبارزه با بسیاری از بیماری های روزانه یا بیماری های مزمن کمک می کند.