رب فلفل دلمه ای سبز دودی

این رب دارای انواع بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد مغزی برای بدن می باشد. از آن جا که خود فلفل دلمه ای نیز دارای مواد بسیار خوبی می باشد پزشکان نیز مصرف رب فلفل دلمه ای سبز دودی را منع نکرده و بلکه مصرف آن را نیز پیشنهاد می کنند.

این رب یک طعم دهنده ی بسیار عالی و لذیذ می باشد. برای این که این رب را درست کنید به موادی مانند: فلفل دلمه رنگی صادراتی اصفهان ، روغن زیتون، فلفل چیلی، پودر زیره و ادویه هایی مانند نمک و فلفل احتیاج دارید. در کنار این ادویه های مهم برای پایه شما می توانید از ادویه های مورد علاقه خودتان نیز استفاده نمائید.

برای شروع کار، ابتدا فلفل ها را به درستی و تمیز شسته و سپس خرد نمائید. پس از این کار سیر را خرد کرده و بعد همه ی مواد را درون غذا ساز یا مخلوط کن بریزید و پودر نمائید. برای این که مایع به دست آمده خیلی سفت نشود و کمی رقیق گردد از روغن زیتون استفاده نمائید. تمامی این مواد را در قابلمه یا ظرف مکناسب دیگر ریخته و مدام هم بزنید تا نسوزد.

تا زمانی که آب موجود در آن تبخیر شود شما باید این کار را ادامه دهید. پس از گذشت چند دقیقه ادویه های دلخواه تان را به همراه نمک و فلفل اضافه کنید و بعد به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت بر روی گاز قرار دهید تا به غلظت برسد. بعد از طی این مراحل اجازه دهید تا رب شما خنک شود سپس آن را در ظرف شیشه ای مخصوص قرار دهید و در یخچال نگه داری نمائید.

رب فلفل دلمه ای سبز دودی

فلفل دلمه ای مناسب پیتزا

فلفل دلمه ای مناسب پیتزا فلفل دلمه در رنگها و شکلهای مختلف کاشت شده و ما هم انواع مختلف آن را در غذاهای مختلف استفاده می کنیم . آیا تا به حال به جنسیت فلفل دلمه توجه کرده اید و می دانید کدام فلفل دلمه ها نر و کدام ماده هستند ؟؟؟ کاربرد و تفاوت مدل های مختلف فلفل با هم در چیست ؟؟ این مقاله را بخوانید و این بار برای خرید انواع فلفل بیشتر دقت کنید.

فلفل دلمه در رنگهای زرد ، نارنجی ، قرمز و سبز وجود دارد. نوع سبز آن بیشتر و ارزان تر است و در آشپزی بسیار کاربرد دارد . طعم انواع رنگی آن کمی با هم فرق دارد. فلفل دلمه قرمز طعمی متفاوت با فلفل دلمه زرد دارد و همین طور تفاوتی میان طعم سبز فلفل دلمه با دیگر فلفل ها دیده می شود.

اما به طور کل تمام رنگهای فلفل دلمه در تعیین جنسیت و نر و ماده بودن شبیه یکدیگرند . ته فلفل دلمه برجستگی هایی وجود داردو فلفل دلمه هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند. فلفل دلمه ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد . برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است .

فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است . تخم کمتری دارد و تند تر است . برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است . بر عکس فلفل دلمه ماده بعد از تفت و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

مضرات فلفل دلمه ای طب سنتی

مضرات فلفل دلمه ای طب سنتی یکی از زیانهای فلفل دلمه ای برای افرادی که پوست حساس و تحریک پذیری دارند باعث مشکلاتی از قبیل ایجاد جوش، آکنه، اگزمای پوستی و کهیر در روی سطح پوست می شود.

2. در صورتی که فلفل دلمه ای خام مصرف شود باعث ایجاد مشکلاتی برای دستگاه گوارش می شود.

3. مصرف فلفل دلمه ای به صورت خام باعث نفخ معده می شود. کسانی که معده ای حساس دارند یا مشکلات معده دارند بهتر فلفل دلمه را به صورت خام مصرف نکنند.

4. فلفل دلمه ای یکی از سبزیجات جاذب محسوب می شود که قابلیت جذب سموم شیمیایی و آلاینده های خاک را به مقدار زیاد دارد. بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از انواعی که به روش ارگانیک کشت می شود استفاده کنید.

5. مصرف بیش از حد فلفل دلمه های با مصرف دارویی از قبیل داروهای آسپیرین،داروهای ضد انعقادی، باربیتورانها و تئوفیلین تداخل دارویی دارد از مصرف آن پرهیز کنید.

آلرژی‌ها از اصلی‌ترین مضرات فلفل دلمه ای می‌باشند. خانواده فلفل ها به صورت کلی در برخی از افراد حساسیت‌هایی ایجاد می‌نمایند. به طبع کسانی که نسبت به این مواد آلرژی داشته و از مضرات فلفل دلمه ای آگاه هستند، از مصرف این سبزی بایستی خودداری نموده و از غذاهایی هم که با آن پخت می‌شوند دوری کنند.

از مضرات فلفل دلمه ای در افرادی که به آن حساسیت دارند، ایجاد جوش، کهیر، اگزما و این موارد بیماری‌های مربوط به پوست است. البته نشانه‌های دیگری نیز برای حساسیت به این ماده غذایی وجود دارد. در برخی از اوقات این نشانه‌ها با تنگی نفس نیز همراه می‌شود.

از این گذشته مصرف زیاد این سبزی می‌تواند خطراتی را هم برای معده به همراه داشته باشد. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای زیادی در این ماده غذایی باعث می‌شود تا در مصارف بالا نفخ معده در افراد ظاهر شود.

در طب سنتی توصیه می‌شود ابتدا از طبع خود مطلع شده و سپس با شناخت طبیعت مواد غذایی، روزانه خوراکی‌هایی مصرف کنند که مناسب با طبعشان باشد.

طبع فلفل دلمه ای

طبع فلفل دلمه ای طبیعت فلفل دلمه ای به گونه‌ای است که از آن می‌توان هم برای پخت و پز و هم برای خام خوری استفاده کرد. البته خام خوری بیشتر مربوط به فلفل دلمه ای سبز است و یار رنگ‌های آن بیشتر برای پخت و طعم دهی به غذاها استفاده می‌شوند. از آن گذشته طبیعت فلفل دلمه ای گرم و خشک بوده و باعث ایجاد حس عطش نیز در افراد می‌شود. از این رو استفاده از آن برای هر فردی با هر نوع مزاجی توصیه نمی‌شود. در پخت غذاها نیز استفاده زیاد آن ممکن است طعم غذا را به تلخی متمایل کند.

طبیعت فلفل دلمه آن را در گروه سبزیجات صفرا زا قرار داده و از این رو استفاده از آن در فصول گرم در افراد گرم‌مزاج ممکن است حساسیت‌زا نیز باشد. مصرف آنها در افراد گرم مزاج باعث بروز جوش، خارش بدن و گرگرفتگی می‌شود.طبع فلفل دلمه ای همچنین باعث ایجاد اشتها در افراد در هنگام میل غذا نیز می‌شود.

برای متعادل شدن طبع فلفل دلمه ای، افراد گرم مزاج باید آن را همراه با سردی مصرف کنند. همچنین این فلفل، مصلح خوراکی‌هایی مثل ماهی، گوشت، مرغ، برنج و سالاد است.