چای گلستان قرمز که خوردن آن توهم زا است

تحقیقات انجام شده بر روی چای سیاه توسط یک موسسه تحقیقاتی در چین نشان داد که پلی فنول های موجود در آن می توانند اثرات ضد چاقی (کاهش چربی) را بدون هیچ گونه عوارض جانبی نشان دهند.

علاوه بر این، می تواند در از بین بردن خطرات ناشی از چاقی نیز مفید باشد. به همین دلیل می توان فرض کرد که استفاده از چای سیاه می تواند در کنترل وزن مفید باشد (10) .

8. باعث تسکین آسم می شود
به گفته متخصصان، استفاده از چای گلستان قرمز می تواند تا حدودی برای مشکل آسم مفید باشد. دلیل آن این است که ماده شیمیایی خاصی به نام تئوفیلین در چای سیاه یافت می شود که در درمان آسم استفاده می شود.

اما به دلیل مقدار زیاد آن ممکن است عوارض جانبی نیز مشاهده شود، اما به دلیل حداقل مقدار تئوفیلین موجود در چای می توان آن را بی خطر دانست. در چنین شرایطی می توان گفت که اگر چای در حد اعتدال مصرف شود، می توان برخی از علائم آسم را تسکین داد.

9. استرس را از خود دور کنید
حتی در صورت استرس، استفاده از چای سیاه می تواند مفید باشد. در واقع، تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه لندن در این رابطه نشان داد که مصرف چای می تواند در کاهش استرس کمک کننده باشد.

10. برای سلامت دهان و دندان مفید است
میکروب هایی مانند استرپتوکوک موتانس تأثیر بدی بر سلامت دهان و دندان دارند. در عین حال، به گفته متخصصان، چای سیاه دارای اثرات ضد میکروبی است که می تواند به کاهش این میکروارگانیسم ها کمک کند.

به همین دلیل می توان فرض کرد که استفاده از چای سیاه می تواند به حفظ سلامت دهان و دندان کمک کند.

همانطور که در بالا در مقاله ذکر شد، استفاده از چای سیاه می تواند برای تسکین مشکلات مربوط به معده ناشی از بیماری التهابی روده مفید باشد.